Coraz więcej przedsiębiorców skrupulatnie analizuje koszty wydruku w swojej firmie. Niewątpliwie jest to jedna z najprostszych (i stosunkowo) najszybszych dróg do zaoszczędzenia firmowych pieniędzy. Trzeba po prostu wiedzieć jak się za to zabrać, a korzyści przyjdą same. W kilku krótkich słowach podpowiemy Wam, jak można to zrobić…
Kryterium ceny – stosować czy nie stosować?
Odpowiemy w ten sposób: stosować, ale z głową. Nie ma sensu poszukiwać uporczywie najtańszego możliwego rozwiązania, bo często korzyści bledną przy stratach – o czym za chwilę. Oczywiście nie można też niepotrzebnie przepłacać. Kluczem jest zachowanie odpowiedniego balansu.
Okazuje się, że dla niemalże 70 procent klientów biznesowych którzy kupują urządzenia drukujące czy kopiujące w Polsce najbardziej istotnym argumentem jest cena wkładów – czy to atramentowych, czy to laserowych. Zauważyć można, że coraz większą popularnością cieszą się zamienniki tonerów i tuszy, stosowane w miejsce oryginalnych materiałów eksploatacyjnych. O ile takie zamienniki pochodzą z pewnego i zaufanego źródła, mogą stać się źródłem poważnych oszczędności finansowych w Waszej firmie. Taki trend dobrze świadczy o rodzimych biznesmenach. Cena kopiarki czy drukarki znajduje się dopiero na drugim miejscu. Naszym zdaniem oznacza to, że najbardziej poszukiwane na rynku są sprzęty, które można zakupić za korzystną cenę a jednocześnie w miarę tanio eksploatować.
TCO – zapamiętaj ten skrót.
Coraz częściej w świecie korporacji zasłaniamy się tajemniczymi, zwykle trzyliterowymi skrótami. Nie ma zaskoczenia, że w świecie druku i kopiowania jest dokładnie tak samo. Kluczowym skrótem wydaje się być wskaźnik TCO, czyli Total Cost of Ownership. Wskaźnik ten poza ceną zakupu samego urządzenia (nieistotne, czy to urządzenie nowe czy używane) uwzględnia w sobie także zakup materiałów eksploatacyjnych a także kosztów ewentualnych napraw i przeglądów serwisowych.
Umiejętne stosowanie wskaźnika TCO pozwoli nam na wyliczenie ceny wydruku jednej strony dokumentu. Tutaj pojawia się kolejny trzyliterowy skrót – tym razem wskaźnik CPP, czyli Cost Per Page. Kompilując wartości TCO i CPP możemy realnie odpowiedzieć na pytanie, czy zakupiona do firmy drukarka bądź kopiarka jest istotnie wydajna i ekonomiczna. Rzecz jasna producenci i sprzedawcy (szczególnie w wielkich marketach elektronicznych) twierdzą tak jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie, ale warto zawczasu przeliczyć te parametry i samemu zdecydować, które rozwiązanie jest dla naszej firmy najlepsze.
Papiery, papiery, papiery…
To następny niezwykle istotny parametr optymalizacji kosztów wydruku w firmie. Według niektórych badań jedynie co trzecie przedsiębiorstwo w Polsce zauważa nadmierne wykorzystanie papieru podczas drukowania i kopiowania. Dwie pozostałe firmy traktują takie zużycie jako rzecz normalną – co jest błędem i prowadzi do generowania wyższych kosztów prowadzenia biznesu.
Oczywiście nie można generalizować. W zależności od charakteru firmy zdarza się, że nadmierna liczba kopii bądź wydruków wynika z realnych potrzeb – na przykład zapoznawania się z obszernymi dokumentami, których przeglądanie na ekranie komputera jest mało wygodne i niezdrowe. W niektórych branżach istnieją wręcz wymogi prawne odnośnie przechowywania dokumentów w formie papierowej przez pewien okres czasu.
Co począć?
Rozwiązań jest kilka. Zapraszamy do kontaktu z nami. Jesteśmy na rynku ponad dwie dekady i doświadczenie jest naszą największą siłą. Wiemy w jaki sposób obniżyć koszty wydruku w całej firmie. Co więcej – wszystkie proponowane przez nas rozwiązania przetestowaliśmy sami, toteż wiemy co działa, a co nie.
Proponujemy dwa podstawowe rozwiązania. Pierwszym jest audyt optymalizacji kosztów wydruku i kopiowania w firmie. Mamy specjalistów, którzy na podstawie wyników takiego audytu mogą szybko zorientować się, jakie sektory w przedsiębiorstwie wymagają pilnej poprawy w tym względzie. Sam audyt zajmuje kilka godzin i przedstawiane są na koniec konkretne propozycje, które sprawią, że Wasza firma zacznie oszczędzać więcej środków finansowych.
Drugim rozwiązaniem jest wynajęcie kopiarki lub drukarki. Usługa jest ogólnopolska, ale skupiamy się (na razie) na terenie Śląska. Wynajęcie kopiarki bądź drukarki to – nie boimy się tego słowa – rewelacyjny sposób na szybkie obniżenie kosztów drukowania i kopiowania w firmie. Dlaczego? Bowiem wszelkie materiały eksploatacyjne otrzymujesz za darmo. Za darmo otrzymujesz także dostęp do najlepszego serwisu, gotowego na każde Twoje wezwanie. Od razu więc odpadają Ci dwie poważne pozycje w TCO. Dodajmy, że i sam sprzęt – czy to kopiarkę czy drukarkę – dostajesz całkowicie za darmo. W zamian płacisz jedynie kwotę miesięcznego zobowiązania abonamentowego.