logo

Jak wybrać kserokopiarkę do biura?

  • Opublikował adminM
  • 6 października 2019
  • 829 Odsłony

Trudno wyobrazić sobie współczesne biuro bez kserokopiarki. Jednocześnie trudno wybrać dobry sprzęt. Wynika to przede wszystkim z olbrzymiego wyboru dostępnych na rynku urządzeń. Prześledźmy wspólnie, czym powinna się charakteryzować kserokopiarka i jak zdecydować się na taką, która spełni nasze wymagania.

Czego potrzebujesz?

Pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć przed zakupem. Sprecyzowanie oczekiwań zazwyczaj jest kluczem do sukcesu. Na początek zastanów się, jakich kopii potrzebujesz najczęściej. Podstawowym rozróżnieniem jest podział na monochromatyczne i kolorowe.

Istotny jest format papieru używanego do kopiowania. Najczęściej kopie dokumentów wykonuje się w formacie A4 lub A3. Inne rozmiary zarezerwowane są zwykle dla specjalistycznych kopii unikalnych dokumentów i nie występują tak powszechnie jak powyższe.

Codzienna praca biurowa ma być komfortowa. Jeśli rośnie Twoja frustracja, spada efektywność wykonywanych zadań. Weź pod uwagę opcjonalne wyposażenie kserokopiarki, które usprawni Twoje obowiązki. Mowa tutaj o możliwości kopii dwustronnych, opcjach skanowania i zszywania skopiowanych dokumentów.

Rozmiar ma znaczenie.

Żadna sztuka wybrać kserokopiarkę do olbrzymiego biura pełnego pustych przestrzeni. Kłopoty zaczynają się w przypadku niewielkiego pomieszczenia pracy, gdzie znalezienie wolnego miejsca jest sztuką najwyższego kompromisu.

Teoretycznie do tak małych przestrzeni pasują idealnie kompaktowe kserokopiarki, które nie potrzebują wiele miejsca. Musisz jednak być świadom faktu, że takie urządzenie rzadko kiedy posiada wszystkie niezbędne udogodnienia dla użytkownika. Niewielkich rozmiarów kserokopiarki po prostu nie da się przeskoczyć – producent choćby chciał, nie umieści tam dodatkowych opcji wyposażenia.

Cena też ma znaczenie (mniejsze).

Tak, naprawdę. Atrakcyjna cena kserokopiarki nie oznacza z automatu, że kserokopiarka też staje się atrakcyjnym wyborem. Zachodzi tutaj prosta zależność. Im niższa cena urządzenia, tym wyższe koszty jego późniejszego utrzymania. Producenci nie są instytucją charytatywną i gdzieś swoje straty na niższej cenie muszą wyrównać.

Wyrównują z reguły na kosztach materiałów eksploatacyjnych. Nie ma przebacz – urządzenie zużywa tonery, a do większości tańszych kserokopiarek dostępne są tylko oryginale materiały producenta. Oczywiście w odpowiednio wysokiej cenie.

Im droższa kserokopiarka, tym większy wybór atrakcyjnych cenowo zamienników. Zamienniki, o ile pochodzą od zaufanego producenta, pozwalają na uzyskanie bardzo dobrej wydajności w niższej cenie. Warto o tym pamiętać rozglądając się za kserokopiarką.

Kwestie gwarancyjne i serwisowe.

Zakup nowej kserokopiarki wysokiej klasy to niemały koszt. Większość kupujących ma nadzieję, że taka inwestycja posłuży w ich firmach przez dobrych kilka lat. Jednakże nawet najlepszy sprzęt wymaga regularnych konserwacji i przeglądów – zupełnie jak samochody, także te najbardziej luksusowe.

Proponujemy trzy opcje. Po pierwsze, warto wybrać sprawdzony i profesjonalny serwis. Dobrze, gdyby specjalizował się w obsłudze takiego modelu, jaki właśnie posiadamy. Podpisanie umowy serwisowej pozwala zwykle na atrakcyjne upusty cenowe i daje gwarancję, że serwis korzysta wyłącznie ze sprawdzonych i oryginalnych części.

Po drugie, kupując kserokopiarkę zwróć uwagę na to, czy model w dalszym ciągu jest produkowany. Jeśli tak – masz pewność, że nawet za kilka lat na rynku będzie dostateczna liczba części niezbędnych do ewentualnych napraw.

Po trzecie – większość producentów proponuje kupującym płatną opcję wydłużenia okresu gwarancji. Nie zaszkodzi zastanowić się, czy taka opcja nie byłaby korzystna. Tym bardziej w sytuacji, gdy coraz więcej sprzętów (różnych, nie tylko drukujących i kopiujących) produkowanych jest w taki sposób, by były bezawaryjne jedynie w okresie gwarancji.