logo

Drukarka drukuje nieprawidłowo

  • Opublikował adminM
  • 28 lutego 2020
  • 252 Odsłony

Kartka po wydrukowania posiada wyraźne zanieczyszczenia takie jak: plamy, rozmazane kolory, niejednolite przetarcia druku, lub drukuje blado, czy nierównomiernie.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Każda drukarka atramentowa, przed kolejnym zleceniem druku wykonuje rutynową czynność prowizorycznego czyszczenia głowicy drukującej („parkuje”). W tym czasie w miejscu „parkowania” głowicy, zbierają się resztki zaschniętego tuszu, które przy braku przewidzianej w instrukcji urządzenia drukarki, konserwacji i czyszczenia urządzenia, mogą powodować poważne zanieczyszczenia w druku.
Unikaj częstych zleceń tego samego druku, nie przekładaj zbyt często kartridży w drukarce (tylko po ich całkowitym wyczerpaniu), a w ten sposób unikniesz niepotrzebnego zużycia tuszu i dodatkowych zanieczyszczeń drukarki. Jeśli zauważyłeś zanieczyszczenia na swojej wydrukowanej kartce, zacznij od polecenia „czyszczenie dysz” w oprogramowaniu zainstalowanym dla tej drukarki, lub skorzystaj kilkakrotnie z opcji drukowania testu. W ten sposób możesz udrożnić dysze kartridża i ponownie przygotować kartridż do druku.

Nieprawidłowe przechowywanie produktu

Możliwe rozwiązanie problemu
Na każdym opakowaniu produktu znajdują się ikony informujące o sposobie jego przechowywania. Magazynowanie produktu w nieodpowiednich warunkach (duża wilgotność, wysoka lub niska temperatura), lub w nieodpowiednim ułożeniu, może zaszkodzić twoim wydrukom, a w skrajnych przypadkach nawet spowodować trwałe uszkodzenie kartridża. Jeżeli przechowywałeś kartridż w warunkach narażonych na powyższe czynniki, odczekaj kilkadziesiąt minut przed włożeniem produktu do drukarki, i spróbuj wydrukować ponownie. Jeśli kilkukrotne powtórzenie tej procedury nie przynosi odpowiednich rezultatów, skorzystaj z innych porad dotyczących podobnych objawów i w ostateczności wymień produkt na nowy.

Źle przeprowadzona kalibracja

Możliwe rozwiązanie problemu
Zazwyczaj instalacja nowego kartridża w drukarce, automatycznie uruchamia procedurę kalibracji. Brak lub błędne jej przeprowadzenie, może skutkować niewyraźnym drukiem, czy przesunięciem barw składowych na wydruku. W takim wypadku skorzystaj ponownie z polecenia kalibracji, i postępuj zgodnie z jej instrukcjami. W ten sposób problem powinien zostać rozwiązany.

Błędne ustawienia urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień. Tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędy druku takie jak: rozmyte kolory, nietrwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia, papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez Ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, ponieważ może to spowodować poważną usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.

WAŻNE!
Zanim zdecydujesz się na druk na folii czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku atramentowego. Inne przeznaczenie tego materiału (np. do drukarki laserowej, kserokopiarki) zazwyczaj wyklucza zastosowanie go w twojej drukarce i może w rezultacie doprowadzić nawet do zalania wnętrza drukarki tuszem z kartridża.

Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Takie zabezpieczenie (taśma zabezpieczająca, klip, zatyczka plastikowa) jest jednorazowe i może nie spełniać swojego zadania przy ponownym użyciu. Zazwyczaj próba instalacji kartridża z zabezpieczeniem kończy się niepowodzeniem (klip, lub zatyczka uniemożliwia włożenie kartridża do drukarki), jednak w wielu wypadkach (taśma zabezpieczająca) udana próba instalacji kartridża, kończy się brakiem wydruku, lub wręcz brakiem jakiejkolwiek reakcji kartridża na polecenie druku. Usuń wszystkie zabezpieczenia transportowe i ponownie przeprowadź procedure drukowania.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!
Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria cartridga

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.