logo

Komunikaty sygnalizujące błędy drukowania

  • Opublikował adminM
  • 28 lutego 2020
  • 458 Odsłony

Kartka po wydrukowaniu posiada wyraźne zanieczyszczenia takie jak: plamy, rozmazane kolory, niejednolite przetarcia druku, lub drukuje blado, czy nierównomiernie.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia – miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy pył papierowy. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może wywołać wiele problemów z wydrukiem a nawet awarię urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

Funkcje chipa elektronicznego

Możliwe rozwiązanie problemu
Niektóre modele produktów alternatywnych wyposażone są w inną wersję chipa elektronicznego, który może nie obsługiwać części funkcji drukarki. Zazwyczaj jest to połączone ze znaczną różnicą w cenie, ale nigdy nie wpływa na jakość czy wydajność naszych produktów. W takich sytuacjach pomimo komunikatów typu (inny materiał drukujący) na drukarce, lub wyłączonej funkcji licznika wydrukowanych stron, można swobodnie drukować w oczekiwaniu dobrej jakości druku. Część takich funkcji jest specjalnie zarezerwowana przez producenta urządzenia tylko dla jego produktów i niemożliwa do uzyskania dla innych producentów.

Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących twojego produktu skorzystaj z naszej infolinii (32) 359 37 00 lub z zakładki formularz kontaktowy.

Błędne ustawienia urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień. Tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędy druku takie jak: rozmyte kolory, nietrwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, może to spowodować poważną usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.

WAŻNE!
Zanim zdecydujesz się na druk na folii czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku laserowego. Inne przeznaczenie tego materiału może go wykluczyć w stosowaniu w twojej drukarce.

Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!
Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria tonera

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.