logo

Po zainstalowaniu tonera drukarka nie drukuje

  • Opublikował adminM
  • 28 lutego 2020
  • 17 Odsłony

drukarka nie reaguje na polecenia drukowania, lub pomimo odgłosów drukowania nie realizuje tego polecenia.
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Drukarka nie została podłączona do zasilania

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź podłączenie zasilania drukarki. Podłącz drukarkę do gniazda zasilania zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do drukarki.

Błąd połączenia drukarki z komputerem

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź kabel łączący komputer z drukarką. W przypadku uszkodzenia kabla wymień na nowy wolny od uszkodzeń.

Błąd oprogramowania

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zainstalowany sterownik drukarki. Zaktualizuj go korzystając z dołączonych materiałów wraz z drukarką, lub kontaktując się z serwisem twojej drukarki.

Niezamknięta pokrywa urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Domknij dokładnie pokrywę urządzenia i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

Brak papieru - lub niedomknięta pokrywa zasobnika

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zasobnik papieru w drukarce, uzupełnij zasobnik i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

Wyczerpany toner do drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Wyczerpany proszek w kartridżu tonerowym, wymień produkt na nowy i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia)..

Zacięty papier w drukarce

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), i w przypadku zacięcia papieru, usuń go delikatnie zgodnie z opisem w instrukcji obsługi urządzenia.

Wyeksploatowany bęben drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), a w przypadku wyczerpania limitu pracy bębna, zespołu bębna lub innego materiału eksploatacyjnego (fuser, fuser kit, transfer kit), wymień na nowy i ponownie uruchom procedurę drukowania. Zawsze możesz zwrócić się do naszego serwisu, który rozwiąże twój problem w jak najszybszym czasie.

Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu
Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia – miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy pył papierowy. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia. W niektórych przypadkach brak okresowej konserwacji może wywołać wiele problemów z wydrukiem a nawet awarię urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!
Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria tonera

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.