logo

Po zainstalowaniu kartridża drukarka nie drukuje

  • Opublikował adminM
  • 28 lutego 2020
  • 402 Odsłony

Drukarka nie reaguje na polecenie drukowania, lub pomimo odgłosów drukowania nie realizuje tego polecenia
Jest kilka możliwości występowania tego problemu:

Drukarka nie została podłączona do zasilania

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź podłączenie zasilania drukarki. Podłącz drukarkę do gniazda zasilania zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do drukarki.

Błąd połączenia drukarki z komputerem

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź kabel łączący komputer z drukarką. W przypadku uszkodzenia kabla wymień na nowy wolny od uszkodzeń.

Błąd oprogramowania

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zainstalowany sterownik drukarki. Zaktualizuj go korzystając z dołączonych materiałów wraz z drukarką, lub kontaktując się z serwisem twojej drukarki.

Brak papieru

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź zasobnik papieru w drukarce, uzupełnij zasobnik i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).

Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu
Każdy tusz posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem kartridża w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

UWAGA!
Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usunięcie obu zabezpieczeń.

Wyczerpany tusz w kartridżu do drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Wymień produkt na nowy i powtórz procedurę drukowania. Zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na drukarce, które w takich wypadkach informują o podobnych problemach (patrz instrukcja obsługi urządzenia).
Podstawowym objawem wyczerpanego medium drukującego jest niewyraźny druk, lub przy całkowitym wyczerpaniu brak drukowanego obrazu.

Zacięty papier w drukarce

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki), i w przypadku zacięcia papieru, usuń go delikatnie zgodnie z opisem w instrukcji obsługi urządzenia.

Wyeksploatowane elementy drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Sprawdź komunikaty wyświetlane na drukarce (instrukcja obsługi drukarki). W przypadku wyczerpania limitu pracy innych elementów eksploatacyjnych (głowica, rolki itp.) wymień je na nowe i ponownie uruchom procedurę drukowania lub zgłoś drukarkę do serwisu.

Zaschnięty tusz w drukarce

Możliwe rozwiązanie problemu
Jedną z podstawowych zasad obsługi a przy tym gwarancji prawidłowej pracy drukarki atramentowej, jest unikanie częstych zmian kartridży w drukarce. Każdy tusz przed zainstalowaniem w urządzeniu, jest wyposażony w zabezpieczenie transportowe (taśma zabezpieczająca, klip transportowy, zatyczka plastikowa), które trzeba usunąć przed jego instalacją. Kartridż, który raz został usunięty z drukarki przed wyczerpaniem tuszu, jest poważnie narażony na wyschnięcie i nie powinien być instalowany ponownie. Często instalowanie takiego produktu w drukarce doprowadza do braku drukowanego obrazu oraz do konieczności wymiany kartridża na nowy.
Kolejnym elementem sprzyjającym zasychaniu tuszu w drukarce, jest bardzo rzadkie jej używanie. Każda drukarka jest wyposażona w specjalne miejsce, w którym zabezpieczony tusz przed wyschnięciem oczekuje na kolejne polecenie drukowania. Takie miejsce „parkowania” zabezpiecza kartridż przed wyschnięciem tylko na określony czas i nie jest w stanie zastąpić zabezpieczenia transportowego. Dłuższe przestoje w druku mogą więc, doprowadzić do zaschnięcia nawet mało używanego kartridża. Część producentów drukarek przewidziało taką sytuację, wprowadzając funkcję w sterownikach drukarki pod nazwą np. „czyszczenie dysz”, „kalibracja wydruku”, „test” itp. Zaleca się więc po dłuższym nie używaniu drukarki, zastosowanie takiej funkcji, która może pomóc w rozwiązaniu podobnego problemu. W skrajnych przypadkach (całkowicie zaschnięty tusz) może być wymagana, wymiana kartridża na nowy, a nawet konserwacja drukarki.

UWAGA!
Niektóre wkłady atramentowe, posiadają dwa zabezpieczenia transportowe. Pierwsze służy do mechanicznego zabezpieczenia przed wylaniem kartridża w transporcie, drugie zapobiega zapowietrzeniu zasobnika tuszu w transporcie. Przed instalacją produktu konieczne jest usunięcie obu zabezpieczeń.
Częstą przyczyną zaschnięcia tuszu w drukarce jest nieusunięte drugie zabezpieczenie transportowe, które w rezultacie może doprowadzić do zapowietrzenia głowicy drukującej urządzenia.
.

Awaria drukarki

Możliwe rozwiązanie problemu
Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może twoja drukarka uległa uszkodzeniu. Skorzystaj ze swoich praw gwarancyjnych i oddaj drukarkę to serwisu producenta urządzenia.

WAŻNE!
Pamiętaj, że stosowanie produktów alternatywnych nigdy nie narusza żadnych praw gwarancyjnych producentów urządzenia. Jeśli jednak będziesz miał problem z wyegzekwowaniem tego prawa, a podejrzewasz, że użytkowanie naszego produktu mogło wpłynąć na tą awarię, zadzwoń na numer (32) 359 37 59 lub skorzystaj z formularza kontaktowego a my postaramy się ci pomóc.

Awaria cartridga

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.